BinnenkortNieuws

Operafront maakt remix van La traviata

In het kader van het Grachtenfestival komt Operafront op zaterdag 13 augustus met een remix van de populaire opera La traviata. Componist Moritz Eggert bewerkt Giuseppe Verdi’s muziek, Lotte de Beer voert de regie.

Promobeeld van Traviata remixed. (© Ronald Knapp)
Promobeeld van Traviata remixed. (© Ronald Knapp)

In Traviata remixed is hoofdpersoon Violetta een jonge, aantrekkelijke vrouw die zich uit de goot van de seksindustrie heeft bevrijd en haar leven feestend doorbrengt. Door die levensstijl heeft ze een ernstige ziekte opgelopen. Juist dan komt de rijke jongeman Alfredo haar leven binnen en ontdekt ze waar geluk.

Operafront plaatst La traviata in de Zuiveringshal West op de Westergasfabriek. Daarbij klinkt niet de oorspronkelijke muziek van Verdi, maar een remix door de Duitse componist Moritz Eggert. Hij “vertaalt de kracht van Verdi’s muziek naar de 21e eeuw door het gebruik van een live DJ en elektronische invloenden”, aldus Operafront.

Musici van het Nationaal Jeugd Orkest voeren de bewerking onder leiding van Steven Sloane uit. Sopraan Alexandra Flood vertolkt de rol van Violetta, tenor Alessandro Scotto di Luzio is Alfredo en bariton Ernst Daniël Smid zingt de partij van Alfredo’s vader Giorgio.

Traviata remixed gaat op 13 augustus in première in de Zuiveringshal West en is tot en met 18 augustus te zien. Zie voor meer informatie de website van het Grachtenfestival.

Hieronder de teaser van de voorstelling:

Vorig artikel

DNOA en NJO spelen kameropera Kulenty

Volgend artikel

Progamma Festival Oude Muziek 2016

De auteur

Jordi Kooiman

Jordi Kooiman

Jordi Kooiman is journalist en muziekliefhebber. Hij richtte in januari 2009 Place de l'Opera op en leidt sindsdien het magazine.

3Reacties

  1. Olivier
    30 juli 2016 at 15:37

    “Hij vertaalt de kracht van Verdi’s muziek naar de 21e eeuw door het gebruik van een live DJ en elektronische invloeden.” Ik geef toe, er is een graad van über-idiotie waartegen geen verbaal verweer meer mogelijk is. Mijn hoop is gevestigd op de “Zuiveringshal”. Als de hal een beetje z’n werk doet, is de eerste voorstelling meteen de laatste.

  2. kersten
    30 juli 2016 at 17:45

    Hopelijk wint Operafront met zijn Interne Vernieuwing meer zieltjes dan meneer pastoor destijds met zijn beatmissen.

  3. Maarten-Jan Dongelmans
    31 juli 2016 at 15:41

    De beatmissen waren de laatste boeien die het instituut uitgooide voordat het schip der kerk frontaal op de klippen liep. Zoiets wens ik de wereld van de opera echt niet toe.