AchtergrondFeaturedRedactioneel

-

Een verslag van mijn operaweek in binnen-en buitenland. Van Fedora in New York tot Haydn in Amare en daartussen Giulio Cesare en Renee Fleming; afzien!!!

Lees meer
BinnenkortBuitenlandFeaturedOperarecensieRecensies

-

De Royal Opéra Wallonie Liège bracht een productie van La Sonnambula van Bellini waarbij dans haast belangrijker leek dan de zang. Peter Franken recenseert.

Lees meer
BinnenkortFeaturedOperarecensieRecensies

-

Door omstandigheden van technische aard, voert de Nederlandse Reisopera Die Zauberflöte semi-scenisch uit. Franz Straatman vond het een prima uitvoering.

Lees meer
FeaturedOperarecensieRecensies

-

Peter Franken zag de Haydn/Krenek triple bill van DNOA. Onder leiding van Kenneth Montgomery in de regie van Michiel Dijkema werd het een geslaagd project.

Lees meer
FeaturedOperarecensieRecensies

-

De Nationale Opera presenteert Händels Giulio Cesare in de regie van Calisto Biexto en met Le concert de l’Astree olv Emmanuelle Haïm. Martin Toet recenseert.

Lees meer
FeaturedHeadlineNieuws

-

Jordi Kooiman, de voormalig hoofdredacteur en oprichter van Place de l’Opera, ontvangt de Schaunard Award 2022.

Lees meer
AchtergrondBinnenkortFeatured

-

De Dutch National Opera Academy presenteer drie werken op een avond van Hadyn en Krenek. Dirigent Kenneth Montgomery en regisseur Michiel Dijkema lichten toe.

Lees meer
BuitenlandFeaturedOperarecensieRecensies

-

Umberto Giordano’s Fedora uit de MET werd in HD in meer dan 1000 bioscopen over de hele wereld vertoond. Peter Franken was in Pathé Rotterdam.

Lees meer
BinnenkortFeaturedHeadlineRedactioneel

-

De Nederlandse Reisopera heeft bekend gemaakt dat Die Zauberflöte niet als geënsceneerde opera wordt gepresenteerd maar semiscenisch.

Lees meer
BuitenlandFeaturedOperarecensieRecensies

-

Jessica Muirhead moest de premiere van Lucrezia Borgia in Essen door ziekte missen, maar zong de titelrol vorige week tot groot genoegen van Peter Franken.

Lees meer
DELEN

Home