Nieuws

Place de l’Opera presenteert nieuw design

Met een nieuw design luidt Place de l’Opera zijn elfde jaargang in. De uitstraling van ons online magazine is gemoderniseerd en de link naar onze sociale media is verbeterd. Onze opera-agenda is met diverse functies uitgebreid.

Het was hoog tijd voor een facelift. Sinds 2009 gebruikte Place de l’Opera hetzelfde ontwerp. Het nieuwe design betekent op veel gebieden een verbetering. Belangrijke vernieuwing is dat de website nu responsive is, waardoor het ontwerp zich automatisch schaalt naar het apparaat dat je gebruikt. De artikelen zijn daardoor optimaal te lezen op zowel een computer/laptop als op een smartphone of tablet.

Alle artikelen zijn voorzien van links naar Twitter, Facebook, Pinterest en Google+. Het is daardoor mogelijk om aansprekende artikelen direct te delen.

De opera-agenda is volledig vernieuwd. De voorstellingen zijn van meer informatie voorzien en door middel van vier kleuren wordt onderscheid gemaakt tussen scenische opera’s, concertante opera’s, bioscoopopera’s en liedrecitals (een legenda ter uitleg van de kleuren wordt binnenkort toegevoegd).

Het is nu ook mogelijk om de agenda per categorie te bekijken, zodat bijvoorbeeld alleen liedrecitals worden weergeven. Klik daarvoor op een agenda-item en klik in de rechterkolom op de categorie.

De komende weken wordt het design verder geperfectioneerd. Opmerkingen of tips zijn natuurlijk altijd welkom. Mail daarvoor naar redactie@operamagazine.nl.

Vorig artikel

Cité de l’Opera: Asmik, Jonas en Tosca

Volgend artikel

Mijnssen ensceneert Haydn in Gelsenkirchen

De auteur

Jordi Kooiman

Jordi Kooiman

Jordi Kooiman is journalist en muziekliefhebber. Hij richtte in januari 2009 Place de l'Opera op en leidt sindsdien het magazine.