Home » Binnenkort

Met korting naar Ariadne auf Naxos in Carré

Amsterdam4 oktober 2016 17 reacties

De Nederlandse Reisopera eindigt zijn tournee met Ariadne auf Naxos van Richard Strauss op 6 en 8 oktober met twee voorstellingen in Koninklijk Theater Carré in Amsterdam. Lezers van Place de l’Opera kunnen met een lastminutekorting van 50 procent kaarten kopen.

Scène uit Ariadne auf Naxos. (© Marco Borggreve)

Scène uit Ariadne auf Naxos. (© Marco Borggreve)

De nieuwe productie van de Reisopera is lovend ontvangen. In verschillende dagbladen kreeg de creatie van regisseur Laurence Dale en dirigent Antonino Fogliani vier sterren en Place de l’Opera prees de voorstelling als fenomenaal (lees de recensie).

De cast bestaat uit onder anderen Karin Strobos (Komponist), Martin Homrich (Tenor/Bacchus), Jennifer France (Zerbinetta) en Soojin Moon (Primadonna/Ariadne). In de bak zit het Noord Nederlands Orkest.

Carré huist de laatste twee voorstellingen van Ariadne auf Naxos. Voor beide uitvoeringen kunnen lezers van Place de l’Opera met 50 procent korting kaarten kopen. Ga daarvoor naar de website van Carré en gebruik in het bestelproces de code LAST MINUTE ARIADNE.

door

17 reacties »

  • Rudolph Duppen zei:

    Bij mij werkt de kortingscode niet.

  • Rudolph Duppen zei:

    Sorry. Toch gelukt.

  • Lo zei:

    Beste Rudolph,
    Bij mij lukt het niet met de kortingscode Last Minute Ariadne

  • Herman Molendijk zei:

    Raad iedereen aan deze voorstelling bij te wonen.
    Heb het gezien en gehoord in Arnhem.
    Echt een schitterende voorstelling van een geweldige opera.
    Want dat is de Ariadne ongetwijfeld.
    Strauss op zijn best!

  • Rudolph Duppen zei:

    Hopelijk is het Lo toch gelukt.

  • Lo zei:

    Nog niet gelukt

  • Rudolph Duppen zei:

    Aanvankelijk dacht ik dat de korting bij het betalen zou worden berekend maar toen zag ik bij de lijst van rangen en prijzen dat de prijzen met korting al onder de reguliere rangen en prijzen staan aangegeven. Als je de link website Carré op deze pagina volgt moet het lukken.

  • Hans van Verseveld zei:

    Bij mij lukte het ook niet. De site van Carré bleef het volle pond vragen en bij Carré is dat altijd al erg veel. Zelfs wanneer je op de fiets naar het theater gaat en dan gewoon aan de kassa een kaartje koopt, dan nog moet je steeds handlingkosten (€ 4.50 + € 1.00 renovatiekosten) betalen. Een makkelijke vorm van zakkenvullerij, die bij andere theaters zoals de Nationale Opera, de Stadsschouwburg en het Concertgebouw niet aan de orde is. Sterker nog, daar krijg je op je Stadspas zelfs nog korting.

    Via de Last Minute Ticket Shop is het tenslotte wel gelukt. Waarvoor veel dank.

  • Rudolph Duppen zei:

    Ik had zelf al een tijdje geleden een kaartje gekocht maar had vrienden beloofd voor hen kaartjes met 50% te kopen. Voor die kaartjes hoefde ik slechts 1 euro tbv restauratiefonds te betalen en verder geen afhandelingskosten.

  • Rudolph Duppen zei:

    Voor alle duidelijkheid: bij te betalen.

  • Lo zei:

    Beste Rudolph,
    Vanavond nogmaals geprobeerd. Er staat nu bij reserveren rangen ook :
    Last Minute, dus het was nu gemakkelijk boeken. Alleen extra € 1,== voor restauratiekosten, wat wel nodig is voor Carré. De stoelen zitten verschrikkelijk.

  • Rudolph Duppen zei:

    Gelukkig een schitterende voorstelling. Prachtige stemmen, (voor de rol van Bacchus hadden we een uitstekende Duitse invaller) effectieve regie en choreografie, zeer fraaie decors, inventieve belichting en projectie en een bijzonder enthousiast publiek. A.s. zaterdag de laatste mogelijkheid om deze voorstelling te zien.

  • Wiebke Göetjes zei:

    Ik was gister ook bij de voorstelling van Ariadne auf Naxos in Carré en deel jullie meningen helaas niet.

    Ariadne is één van mijn lievelingsopera’s die ik vaak gezien heb én ook zelf heb gezongen. (Ariadne in de regie van Brigitte Fassbaender).

    Ik vond over het algemeen bijna alle stemmen té licht gecast.
    De inval Bacchus kweet zich goed van zijn zware taak, maar was in mijn ogen ook veeeeeel te licht. Dicht bij huis weet ik zo 3 invallers die meer een échte Bacchus zijn en het hapklaar op het repertoire hebben : Jeroen Bik (Ilpendam), Frank van Aken (Den Haag) en Henk Vonk (Utrecht)..
    De Ariadne, die ik persoonlijk ken en juist het allerbeste wens, deed erg enge dingen met haar stem waardoor ik me zorgen maak hoe lang dat goed kan gaan. Verder miste ik de poëtische lyriek waarmee de prachtige teksten op muziek gezet zijn, ik bedoel het begrip van de inhoud van de tekst en het ‘proeven’ van de woorden.
    Zerbinetta was voor mij de beste zangeres alhoewel ik haar stem niet de allermooiste in haar vak vind.

    Het zag er allemaal mooi uit, maar had voor mij toch een veel te hoog gaypride gehalte…

  • Rudolph Duppen zei:

    Ook ik heb deze opera tientallen malen gezien maar bij deze productie heb ik me voor het eerst niet verveeld.Strauss kan behoorlijk langdradig zijn en Hofmannstahl nogal bombastisch. Vooral na de pauze vond ik het een wervelende voorstelling. In de loop der jaren zijn steeds zwaardere stemmen de hoofdrollen gaan zingen en wij verwachten nu een steeds groter volume. De zangers die deze opera oorspronkelijk zongen hadden als je oude opnames beluistert helemaal niet zulke grote stemmen. Daar komt nog bij dat de akoestiek van Carré voor niet versterkte stemmen uiterst ongunstig is. Gelukkig forceerde alleen Karin Strobos zich af en toe. Als Wiebke het een voorstelling vond met een te hoog gaypride gehalte gaat ze kennelijk nooit naar modern ballet. Ik denk dat de ontwerpers zich meer hebben laten inspireren door de grote decadente schilders van de 19de eeuw. ( Zie: Dreamers of Decadence van Philippe Jullian. Oorspronkelijk Franse titel:Esthètes et Magiciens) Ik vind het trouwens een fantastische prestatie dat je met een zeer klein budget zo’n voorstelling op de planken kunt brengen.

  • Wiebke Göetjes zei:

    Ieder z’n mening Rudolph.

    Het scary stemgebruik van de Ariadne valt zeer zeker ook onder
    forceren in midden en laagte om hoorbaar te blijven.
    Van de andere stemmen kon ik er een paar (Tanzmeister, Truffaldino)vaak niet horen. Najade, Dryade en Echo waren gelukkig niet zo licht bezet.

    Ariadne vraagt gewoon om wat stevigere stemmen. De oude stemmen zingen veel meer op de JUISTE kern van de stem (niet in de neus of in de kop maar door een goeie stembandsluiting) en dragen daardoor veel beter over het orkest. Het filmpje “Old school versus new school singing” wat op facebook rondgaat is hier een groot voorbeeld van. “Massa maken” is niet hetzelfde als volume.

  • Jan de Jong zei:

    Dank voor deze mooie actie. ik had de voorstelling bijna aan mij voorbij laten gaan, maar ben nu toch gegaan.

    Ik vond het een prachtige voorstelling. Bovendien uitstekend gezongen.
    Kan het iedereen aanraden.

    En het gaypride gehalte? Ariadne is als opera inderdaad best camp. Dat mag ook wel in de enscenering tot uitdrukking komen. Ik heb ervan genoten. Het was sprankelend.

  • Rudolph Duppen zei:

    Ik heb grote bewondering voor Wiebke’s kennis van stemmen. Ik ben maar een leek. We zouden de voorstelling nog een keer moeten bijwonen in een zaal met een uitstekende akoestiek en daarna een definitief oordeel vellen.

Laat uw reactie achter!

Hieronder kunt u een reactie geven op dit artikel.

Operaliefhebbers: wees aardig voor elkaar. Houd het taalgebruik netjes en blijf bij het onderwerp.